Periodiek onderhoud liften
Uw liftinstallatie is een essentiële schakel in het dagelijks functioneren van uw gebouw. Periodiek onderhoud is niet alleen wettelijk verplicht, maar zorgt ook voor de optimale werking en veiligheid van uw lift.
Bij Livenco bieden wij op maat gemaakte oplossingen voor periodiek liftonderhoud, zodat uw installatie altijd voldoet aan de hoogste standaarden.
Waarom is periodiek onderhoud van liften belangrijk?
Een lift is onderhoudsplichting volgens de geldende regelgeving. Dit betekent dat uw installatie minimaal één keer per jaar moet worden geïnspecteerd door een deskundige. Daarnaast is uw liftinstallatie in veel gevallen ook keuringsplichtig, zeker als deze onder de warenwet valt. Derhalve adviseren wij liften die onder de machinerichtlijnen vallen ook te keuren in het kader van “goedhuisvaderschap”
Regelmatig onderhoud voorkomt storingen, verlengt de levensduur van uw lift en garandeert de veiligheid van alle gebruikers. Bovendien kan goed uitgevoerd onderhoud hoge kosten door defecten of storingen voorkomen.
Onze aanpak: ontzorging in liftonderhoud
Bij Livenco begrijpen we dat geen enkele liftinstallatie hetzelfde is. Onze experts hebben uitgebreide kennis van verschillende onderhoudscontracten en bieden altijd een oplossing die aansluit bij uw wensen en situatie. Hierbij houden we rekening met:
- Specifieke KPI’s en prestatie-eisen.
- Het type gebruikers van de lift.
- De omgeving waarin de lift zich bevindt.
- Uw onderhoudsfilosofie en budget.
Preventief onderhoud voor maximale betrouwbaarheid
Met preventief liftonderhoud gaat u problemen voor. Onze specialisten monitoren (indien mogelijk) de prestaties van uw lift, zoals het aantal ritten en andere gebruiksgegevens. Op basis hiervan kunnen we aangeven wanneer onderdelen aan vervanging toe zijn. Dit voorkomt onverwachte storingen en geeft u een duidelijk overzicht van de kosten en voordelen van preventieve vervangingen.
Onze onderhoudscontracten
Bij Livenco kunt u kiezen uit drie onderhoudsvarianten.
- Basis – voor standaard onderhoud en inspecties.
- Uitgebreid – inclusief kostenloos technische storingen binnen kantoortijd, en een extra dienstverlening zoals monitoring en kleinere reparaties.
- Uitgebreid Plus – inclusief kostenloos technische storingen binnen- en buiten kantoortijd, compleet onderhoud met volledige ontzorging en extra voordelen.
Elk pakket kan op maat worden aangepast aan uw wensen. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.
Wilt u zeker weten dat uw liftinstallatie voldoet aan de wettelijke eisen en altijd optimaal functioneert? Kies dan voor periodiek onderhoud door Livenco. Onze deskundige monteurs staan voor u klaar om de veiligheid en betrouwbaarheid van uw installatie te waarborgen.
Veelgestelde vragen
Er wordt naar een aantal factoren gekeken door de monteur wanneer hij komt voor het liftonderhoud. Het is van belang dat alle onderdelen grondig worden geïnspecteerd. Zo wordt uitgebreid gekeken naar de geleiders in de schacht en worden de veiligheidscontacten en buffers gecontroleerd. Ook volgt een schoonmaak van de lift put en het dak van de cabine.
Als u een onderhoudscontract hebt wordt er gekeken naar de deuren en naar eventuele technische problemen die dezen zouden kunnen ondervinden in de toekomst. Tevens wordt er gekeken naar kleinere obstakels, zoals onderdelen waaraan gebruikers zich aan kunnen storen. De monteur komt aan op de locatie. Indien afgesproken zal hij zich melden bij de desbetreffende persoon.
Eenmaal bij de liftinstallatie aangekomen worden er een aantal ritten gemaakt om te luisteren en te voelen of er punten zijn die extra aandacht verdienen. Indien aanwezig wordt het spreek-luistersysteem getest. Vervolgens worden de onderdelen in de machinekamer geïnspecteerd, denk hierbij aan de liftmachine, snelheidsbegrenzer, besturing en de relais.
De componenten in de liftschacht worden niet overgeslagen. De deuren worden gecontroleerd en vervolgens indien nodig afgesteld. Deuren zijn namelijk één van de grootste oorzaken waarop een lift stal staat.
Liftonderhoud heeft normaal gesproken geen maandelijkse kosten. In een contract wat een eigenaar met ons afsluit zal afgesproken worden hoe de betaling voldaan wordt en in hoeveel termijnen. In de meeste gevallen zal dit eens per jaar zijn. Afhankelijk van het contract kan er gekozen worden om de betaling per kwartaal of per halfjaar te voldoen.
Stel uw vraag
U kunt het onderstaande formulier invullen als u een vraag heeft die niet tussen de veelgestelde vragen vermeld staat.
Ook interessant
Modernisering
Maatwerk liftmodernisering met geavanceerde technologie voor de veiligheid, efficiëntie en verlengde levensduur van liften.
Periodieke keuring
Uw lift moet regelmatig gekeurd worden. Een liftinstallatie dient eens per 18 maanden periodiek gekeurd te worden.
Storingen
Een liftinstallatie kan helaas in storing raken, maar bij Livenco zorgen we ervoor dat deze storingen zo snel mogelijk verholpen worden.
Reparaties
Een defect vereist een reparatie. Livenco kan dit met originele onderdelen of met merkonafhankelijke onderdelen.
Advies
Livenco biedt onafhankelijk liftadvies voor renovaties en nieuwbouw, met focus op efficiëntie, duurzaamheid en maatwerkoplossingen.
GSM lifttelefoon
Een lifttelefoon biedt communicatie in noodgevallen en verbindt liftgebruikers met hulpdiensten.
Maak kennis met ons
Livenco staat voor u klaar
Van maandag tot vrijdag tussen 09:00 en 17:00 kunt u ons bellen of mailen voor een kennismakingsgesprek.
- Gerenommeerde installateurs en leveranciers
- Alle kennis en kunde onder één dak
- Verschillende contractvormen