Over Livenco
Na jarenlange ervaring in de branche van toegangstechniek ontstaan er vanzelf ideeën over hoe dingen beter of anders kunnen.
Binnen veel organisaties viel het ons op hoe stroperig en onpersoonlijk de werkprocessen vaak zijn, wat een serieuze bron van frustratie is voor hun klanten. De werkdruk is in veel gevallen zo hoog dat medewerkers simpelweg niet de tijd of ruimte hebben om hun klanten de aandacht en service te bieden die ze verdienen.
Dit leidt vaak tot ontevredenheid en gemiste kansen. Bovendien zijn veel organisaties afhankelijk van collega’s of afdelingen die soms verschillende prioriteiten of belangen hebben, waardoor de efficiëntie verder in het gedrang komt. Al deze factoren bij elkaar zorgen ervoor dat veel organisaties moeite hebben om écht succesvol te zijn en klanten langdurig aan zich te binden.
Een nieuwe benadering voor efficiënte lift- en toegangstechniek
Deze inefficiënties en de gevolgen ervan waren voor ons aanleiding om het anders aan te pakken. In plaats van vast te houden aan traditionele werkmethoden, stelden we onszelf continu de vraag: “Wat zouden wij als klant willen?”
Dit leidde in 2010 tot de oprichting van Livenco, met een duidelijke en onderscheidende visie: een no-nonsense benadering die zich richt op het elimineren van de frustraties die vaak gepaard gaan met het installeren en onderhouden van lift- en toegangstechniek. Ons doel was en is nog steeds helder: zorgen voor een zorgeloze en efficiënte ervaring voor onze klanten, zonder gedoe en vertragingen. Deze aanpak heeft inmiddels geleid tot een tevreden klantenbestand en een solide groei van ons bedrijf.
Daadkracht, betrouwbaarheid en klantgerichte focus
Bij Livenco geloven we in daadkracht, betrouwbaarheid en meetbaar resultaat. Wij stoppen niet voordat we alles hebben gedaan om onze beloftes aan de klant waar te maken. Onze werkwijze wordt gekarakteriseerd door plezier in het werk, doorzettingsvermogen en een scherpe klantgerichte focus. Deze kernwaarden vormen de basis van ons succes en het vertrouwen dat onze klanten in ons stellen.
Maak kennis met Livenco
Bent u benieuwd naar hoe Livenco ook voor uw organisatie het verschil kan maken? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij staan klaar om u te helpen en u welkom te heten als nieuwe klant.
Dit zeggen klanten
Daarom Livenco
Een aanspreekpunt
Eén contact, één contract, één factuur.
Directe communicatie
Razendsnelle actie bij storingen en calamiteiten.
Heldere contracten
Alle afspraken en doelstellingen op een rij.
Jarenlange ervaring
Alle kennis en kunde onder één dak.
Veelgestelde vragen
Uw lift is veilig voor gebruik als hij correct wordt onderhouden en periodiek wordt gekeurd. Nederland heeft hoge eisen voor het gebruik van een lift. Veiligheidseisen worden ook regelmatig bijgesteld om de lift nog veiliger te maken. Doordat de lift verplicht periodiek gekeurd dient te worden (eens per 18 maanden), zal dit een bevestiging zijn voor een veilige installatie. Mocht de keurmeester een opmerking maken wat niet veilig is, dan zal de lift geen certificaat krijgen en is daardoor afgekeurd.
Onze monteurs lopen alle veiligheid componenten na tijdens het periodiek onderhoud, waardoor eventuele gebreken worden opgespoord en direct verholpen indien mogelijk is.
Een liftinstallatie wordt eigenlijk nooit in zijn geheel vervangen, er wordt eerder gekozen voor een renovatie van de liftinstallatie.
Hier zijn diverse redenen voor:
- De huidige norm blijft behouden, een nieuwbouw lift valt onder de nieuwste norm.
- De kosten zijn beduidend lager, omdat je niet hoeft te voldoen aan de nieuwste richtlijnen.
- Er worden vrij op de markt verkrijgbare componenten gebruikt waardoor u niet afhankelijk bent van de multinationals.
Bij nieuwbouw wordt een nieuwe lift geplaatst, omdat er dan nog geen installatie is. Men kiest vaak voor renovatie, omdat je de kosten voor vervanging van onderdelen kan verspreiden over meerdere jaren.
Bijvoorbeeld; de liftmachine gaat vaak 30 jaar mee, terwijl de liftbesturing vaak na 20 jaar wordt vervangen.
Wil men echter een grotere lift en de ruimte is hiervoor beschikbaar, dan kan men voor nieuwbouw kiezen. Men dient alleen wel rekening te houden met de nieuwe lift-norm die vaak ook diverse bouwkundige eisen stelt. Hierdoor is het financieel vaak minder aantrekkelijk om in een bestaand gebouw een nieuwe lift te plaatsen.
Door te renoveren, kunt u een nieuwe lift benaderen terwijl u toch de oude norm hanteert.
- Een liftinstallatie dient iedere 18 maanden gekeurd worden.
- In het kader van goed huisvaderschap dient uw lift onderhouden te worden door een erkend liftbedrijf.
- Er zitten slijtage gevoelige onderdelen in uw liftinstallatie die tijdig vervangen dienen te worden om storingen te voorkomen zoals deurrollen, kabels, leidsloffen. Zorgt u voor een begroting om niet onverwachts voor grote investeringen te staan.
- U hoeft niet bij de fabrikant te blijven. Ook andere bedrijven kunnen aan de onderdelen komen, of er kunnen alternatieven onderdelen geleverd worden. Kennis en kunde is inmiddels ook beschikbaar bij de concurrent.
Nee, wanneer uw liftinstallatie niet voorzien is van een veiligheidscertificaat is het niet toegestaan om de liftinstallatie te gebruiken. De liftinstallatie dient zo snel mogelijk gekeurd te worden om de veiligheid van de gebruiker te garanderen.
Als de liftinstallatie niet is voorzien van een veiligheidscertificaat is het niet zeker of de liftinstallatie veilig is.
Maak kennis met ons
Livenco staat voor u klaar
Van maandag tot vrijdag tussen 09:00 en 17:00 kunt u ons bellen of mailen voor een kennismakingsgesprek.
- Gerenommeerde installateurs en leveranciers
- Alle kennis en kunde onder één dak
- Verschillende contractvormen