Periodiek onderhoud

Uw installatie is onderhoudsplichtig, dit houdt in dat de installatie minimaal één maal per jaar geïnspecteerd dient te worden door een deskundige. Daarnaast is uw liftinstallatie keuringsplichtig (mits uw liftinstallatie, zoals een mindervalideheffer onder de machinerichtlijnen valt).

Voor liftonderhoud bestaan verschillende mogelijkheden. Welke contractvorm het beste bij u past, hangt af van diverse factoren, zoals het soort gebruikers en de onderhoudsfilosofie van de lifteigenaar. Uiteraard spelen ook de omstandigheden waarin een installatie zich bevindt, het beschikbare budget of de specifieke KPI’s hierbij een rol.

Liftonderhoud: wij wijzen u de weg
Livenco heeft uitgebreide kennis van de verschillende contractvormen. Dankzij onze jarenlange ervaring op het gebied van liftonderhoud kunnen wij de meest geschikte dienstverlening voor u selecteren. Daarbij houden wij niet alleen rekening met uw wensen en eisen, maar ook met de specifieke situatie waarin uw lift zich bevindt.

Voor een zorgeloos liftonderhoud
Ook voor het preventief vervangen van onderdelen kunt u onze expertise op het gebied van liftonderhoud inschakelen. Door een installatie te monitoren op het gebruik (o.a. het aantal liftritten), in combinatie met een aantal andere factoren, kunnen wij u aangeven wanneer het nodig is om een onderdeel preventief te vervangen. Het geeft u een heldere onderbouwing en duidelijk inzicht in de nut- of noodzaak van vervangingen.

Onderhoud van gevelinstallaties
Uiteraard kunt u ook bij ons terecht voor het onderhoud van al uw andere gebouw gebonden installaties. Denk bijvoorbeeld aan gevelinstallaties, automatische deuren en slagbomen.

Wat bieden wij aan
Het onderhoud kunnen wij standaard aanbieden in drie verschillenden varianten, namelijk: BRONS, ZILVER en GOLD. Deze hebben weer verdeeld in 2 categorieën.

De expertise omtrent de installatie is over de 3 varianten en 2 categorieën gelijk, echter zitten de verschillen in categorie 1 en categorie 2. Categorie 1 zal een snellere levering bieden dan categorie 2.

Afhankelijk van uw wens of eisen, kunnen wij deze varianten aanpassen.

Gratis liftadvies 

FAQ

Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Brons onderhoudspakket

  • Aanrijtijden volgens categorie 1 of 2
  • Opsluitingen volgens categorie 1 of 2
  • Onderhoud aan uw installatie volgens afgesproken aantal beurten
  • Poets en smeermiddelen ten behoeve van het onderhoud
  • Het monitoren van het lift certificaat en het tijdig inschakelen van een keurende instantie
  • Het leveren van een monteur ter assistentie van de periodieke lift keuring
  • Het opstellen van een begroting op component niveau voor meerdere jaren
  • 24 uur. 7 dagen in de week bereikbaarheid bij calamiteiten
  • Het opvolgen van storingen op regie basis

/op aanvraag

Zilver onderhoudspakket

  • Aanrijtijden volgens categorie 1 of 2
  • Opsluitingen volgens categorie 1 of 2
  • Onderhoud aan uw installatie volgens afgesproken aantal beurten
  • Poets en smeermiddelen ten behoeve van het onderhoud
  • Klein materiaal voor het in bedrijfstellen van uw installatie
  • Het monitoren van het lift certificaat en het tijdig inschakelen van een keurende instantie
  • Het leveren van een monteur ter assistentie van de periodieke lift keuring
  • Het opstellen van een begroting op component niveau voor meerdere jaren
  • 24 uur. 7 dagen in de week bereikbaarheid bij calamiteiten
  • Het kosteloos opvolgen van technische storingen binnen kantoortijd

/op aanvraag

Goud onderhoudspakket

  • Aanrijtijden volgens categorie 1 of 2
  • Opsluitingen volgens categorie 1 of 2
  • Onderhoud aan uw installatie volgens afgesproken aantal beurten
  • Poets en smeermiddelen ten behoeve van het onderhoud
  • Klein materiaal voor het in bedrijfstellen van uw installatie
  • Het monitoren van het lift certificaat en het tijdig inschakelen van een keurende instantie
  • Het leveren van een monteur ter assistentie van de periodieke lift keuring
  • Het opstellen van een begroting op component niveau voor meerdere jaren
  • 24 uur. 7 dagen in de week bereikbaarheid bij calamiteiten
  • Het kosteloos opvolgen van technische storingen 24/7.

/op aanvraag

Contact opnemen

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u meer over ons weten? Bel of mail ons dan gerust voor een kennismakingsgesprek. Heeft u een specifieke vraag? Vul dan het formulier in of bekijk de veelgestelde vragen (FAQpagina.

Stel uw vraag

Periodieke keuring

r

Storingen

Reparatie

Modernisering

Contact